VolkerWessels یک شرکت مشهور هلندی در عرصه ساخت جاده‌های بین شهری و شهری است که تا کنون پروژه های نوآورانه موفقی در زمینه راه و محیط زیست انجام داده است. اخیرا این شرکت، اقدام به ساخت و اجرای جاده های لگویی پیش ساخته از پلاستیک های بازیافتی نموده است.

برای ساخت این جاده ها، ابتدا پلاستیک های بازیافتی بصورت فشرده در آمده و پس از حرارت و اصلاح با مواد پلیمری، قالبگیری شده و به شکل قطعات توخالی در ابعاد مختلف برش داده می شوند. این جاده‌ها مانند تکه‌های لگو به هم متصل شده، جدا شده و در صورت بروز مشکل تعویض می‌شوند.  با استفاده از این روش، زمان ساخت و ساز از چند ماه به چند هفته کاهش می‌یابد و بخش توخالی این جاده ها نیز امکان عبور کابل‌های برق و لوله‌های آب را می‌دهد.

جاده‌های پلاستیکی می‌توانند تا ۳ برابر دارای عمر طولانی تری نسبت به جاده‌های آسفالتی و فعلی باشند و در برابر دماهای مختلف از منفی ۴۰ تا ۱۷۶ درجه فارنهایت از خود مقاومت نشان دهد. این جاده ها سبک بوده و اجرای آنها در زمین‌هایی با خاک و شرایط نامناسب زیست محیطی نیز آسان‌تر خواهد بود. همچنین جاده‌های پلاستیکی بسیار بادوام بوده و در صنعت جاده سازی یک تحول بزرگ به حساب می‌آید.

مدیر عامل این شرکت در رابطه با آینده این جاده ها اظهار کرده است که: با شرکت‌های فعال در صنعت لاستیک برای تهیه مواد اولیه وارد مذاکره خواهیم شد. همچنین  به‌نظر می‌رسد با بهره‌برداری عملی از این طرح حتی بتوانیم شاهد بهره‌گیری از موادی که بتوانند سبک رانندگی و نحوه تعامل با لاستیک خودروها را بیش از پیش بهبود بخشند باشیم.

با استقبال موفقی  که از طرح های پایلوت این جاده ها در هلند صورت گرفته است، پیش بینی می شود در آینده جاده های جهان با این روش ساخته شوند. 

 

 

تماس با ما

دفتر مرکزی

کرج ، مهرویلا
خیابان درختی پلاک 181
ساختمان آپتوس ایران واحد 3 و 4
تلفن فروش: 33506900-026

026-34990420

09124010567 مهندس چابک

 

کارخانه

کرج مهرشهر ، بلوار ارم ،
خیابان دوم شرقی (شریعتی)
مجتمع صنعتی آپتوس ایران
تلفن فروش: 33100-026

دفتر مهرشهر

کرج، مهرشهر، بلوار ارم نبش خیابان 113

تلفن فروش: 34990415-026

09121574364 مهندس اسکندری