مراسم روز جهانی استاندارد صبح دوشنبه بیست‌وششم مهرماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، حجت السلام پورمحمدی وزیر دادگستری، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد و علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد. در این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه و مدیران کنترل وکیفیت نمونه کشوری تقدیر به عمل آمد.

  • ·معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هدف گیری تولیدکنندگان داخلی بازارهای بین المللی باشد، گفت: استاندارد نقش تعیین کننده ای در رشد اقتصادی کشور دارد . وی بیان کرد:  استاندارد سخت نیست، باید در راستای اخذ استانداردهای بالاتر اهتمام بیشتر و ویژه تری صورت گیرد، باید استانداردهایی داشته باشیم که در سطوح جهانی قابل قبول باشد.
  • ·در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین پور محمدی وزیر دادگستری در مورد نوع حمایت‌های این وزارتخانه از سازمان ملی استاندارد، گفت: ما با این سازمان در راستای تدوین و قوانین مورد نیاز و ارائه مشاوره های حقوقی به منظور انجام ضوابط و مقررات به نحو احسن، همکاری داریم.

همچنین ایشان با اشاره به اهمیت اجرای قواعد مربوط به استاندارد در کشور تصریح کرد: اگر تخلفی در این چارچوب صورت بگیرد، تلاش بر این است که با این تخلف به صورت قاطع برخورد شود.

  • ·نایب رییس مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد.

علی مطهری ، در مراسم روز جهانی استاندارد با اشاره به تفاوت رعایت ضوابط استانداردها در ایران با کشورهای توسعه یافته ، تنها راه برون رفت از این معضل را افزایش دقت در نظارت و بازرسی ها دانست.

وی با بیان اینکه در مضامین دین مبین اسلام به مفهوم استاندارد اشاره شده است افزود :رعایت استاندارد، مسئولیت اضافی نیست بلکه وظیفه اولیه برای انجام هر کاری است که باید به آن توجه شود.

  • ·رئیس سازمان ملی استاندارد ایران  به ضروری بودن اخذ استاندارد پیش از تولید محصول اشاره کردند.

سرکار خانم پیروزبخت با بیان اینکه این مراسم به منظور مروری بر برنامه ها و اقدامات صورتگرفته برگزار شده تا بتوان نقشه راه مناسبی را برای آینده تدوین کرد،افزود: استاندارد در لغت با مفهومی ساده (نظم و قاعده) مطرح می شود.

به گفته ایشان در زمان پسابرجام شرایط خوبی در بخش استاندارد کشورحاصل شده، گواهی نامه های ما در این حوزه در بیش از 100 کشور قابل قبولاست و رتبه ایران از جایگاه 31 به 27 ارتقا پیدا کرده است.

در طی مراسم نیز از واحدهای تولیدی نمونه و مدیران کنترل کیفیت نمونه کشوری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

از مدیر کنترل کیفیت شرکت آپتوس ایران نیز به عنوان مدیر کنترل کیفیت نمونه کشوری در صنعت ساختمان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

 

 

تماس با ما

دفتر مرکزی

کرج ، مهرویلا
خیابان درختی پلاک 181
ساختمان آپتوس ایران واحد 3 و 4
تلفن فروش: 33506900-026

026-34990420

09124010567 مهندس چابک

 

کارخانه

کرج مهرشهر ، بلوار ارم ،
خیابان دوم شرقی (شریعتی)
مجتمع صنعتی آپتوس ایران
تلفن فروش: 33100-026

دفتر مهرشهر

کرج، مهرشهر، بلوار ارم نبش خیابان 113

تلفن فروش: 34990415-026

09121574364 مهندس اسکندری