شرکت کانکرین لیمیتد (Concrene Limited) یک شرکت انگلیسی است که راه حل های جدیدی را بر پایه نانوتکنولوژی برای صنعت بتن ارائه می کند؛ از جمله یکی از این راهکارها برای بهبود مقاومت بتن، افزودن نانوذرات گرافن می باشد. این شرکت، اعلام کرد که اولین محصول تجاری در زمینه بتن حاوی گرافن را به بازار عرضه کرده است. روند تجاری سازی این شرکت بدین ترتیب بود که ابتدا، از بتن حاوی گرافن در ساخت شومینه های بتنی مقاوم در برابر آتش استفاده کرد و پس از فروش موفقیت آمیز این محصول، اقدام به تولید و فروش بتن تقویت شده با گرافن نمود.

 

 

دکتر دیمیتار دیموف، بنیان‌گذار شرکت کانکرین لیمیتد اظهار کرد که فناوری Concrene® به‌صورت پتنتی در بریتانیا، آمریکا، کانادا و اروپا به ثبت رسیده و در تولید آن از نانوذرات گرافنی استفاده می شود. استفاده از نانوذرات گرافن با مقداری کم‌تر از یک درصد وزنی، مقاومت فشاری بتن را بیش از ۲۰ درصد بهبود داده و  علاوه بر آن مانند یک جسم کاملا نسوز در تمام دماهای بالای آتش عمل بدون هرگونه تغییر و سیاه شدگی باقی می ماند.

گرافن یک ماده خالص بر پایه کربن است که یک ساختار بلوری لانه زنبوری که در آن هر اتم کربن به سه اتم کربن دیگر متصل شده است. احتمالا نام ساختارهای دیگر کربنی مانند گرافیت نرم وسیاه بعنوان مداد و الماس سخت و درخشان به عنوان جواهرات را شنیده اید. گرافن یکی دیگر از آلوتروپ(دگرساختارهای) کربن است.

نکته قابل توجه در تجاری سازی این محصول ساده، ارزان و در دسترس بودن آن است. محلول حاوی نانوگرافن توسط شرکت تهیه شده و طبق دوز پیشنهادی به بتن عادی اضافه می شود. استفاده از بتن تقویت شده با گرافن، مزایای کاربردی مختلفی دارد از جمله اینکه:

  • کاهش دی اکسید کربن در طبیعت بر اثر کاهش مصرف سیمان
  • بهبود کیفیت ملات های مورد استفاده برای چاپ سه بعدی خانه های نوآورانه
  • سبکتر شدن سازه نهایی به دلیل کاهش احجام بتنی و به تبع آن مصرف آرماتور
  • افزایش دوام بتن های مورد استفاده در سازه های آبی

 

 

تماس با ما

دفتر مرکزی

کرج ، مهرویلا
خیابان درختی پلاک 181
ساختمان آپتوس ایران واحد 3 و 4
تلفن فروش: 33506900-026

026-34990420

09124010567 مهندس چابک

 

کارخانه

کرج مهرشهر ، بلوار ارم ،
خیابان دوم شرقی (شریعتی)
مجتمع صنعتی آپتوس ایران
تلفن فروش: 33100-026

دفتر مهرشهر

کرج، مهرشهر، بلوار ارم نبش خیابان 113

تلفن فروش: 34990415-026

09121574364 مهندس اسکندری