شیراسو نام جزیره ای در جنوب ژاپن است که مساحت حدود 3500 کیلومتر مربع از آن را رسوب بزرگی از دوران پیروکلاستیک پوشانده است. این رسوب همان پوزولان شیراسو است که به لحاظ نوع دانه بندی، ترکیبی از خاک و سنگدانه می باشد. بخش ریزدانه شیراسو می تواند تا 50 درصد جایگزین ماسه در بتن شده و مقاومت فشاری را افزایش می دهد. بخش پودری شیراسو می تواند تا 35 درصد جایگزین سیمان شده و موجب افزایش دوام و کاهش ترک در بتن می شود.بتن شیراسو به عنوان نوعی بتن اقتصادی و دوستدار محیط زیست در ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد و حتی برای آن، استاندارد محلی نیز تنظیم شده است. تا کنون در ساخت تعداد زیادی از  پل ها، تونل و ساختمان ها از این نوع بتن استفاده شده است.

اما کاربرد پوزولان شیراسو صرفا در بتن های مورد استفاده در ژاپن محدود نشده است. در حال حاضر نوعی پودر چند منظوره با استفاده از شیراسو در ژاپن ساخته شده و در بازار های بین المللی ارایه می شود که می تواند در دکوراسیون داخلی استفاده شده و دارای خواص منحصر به فرد زیر است:

هنگامی که رطوبت داخلی زیاد است رطوبت را جذب می کند و هنگامی که رطوبت داخلی کم است رطوبت را آزاد می کند. بدین ترتیب با کنترل رطوبت، موجب می شود که حتی در روزهای بارندگی شدید نیز هوای محیط داخلی، به اندازه کافی خشک و مطبوع بماند. از سوی دیگر در روزهای بسیار گرم نیز، مانع از مصرف طولانی مدت کولر و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

ترکیبات و گازهای فرار ناشی از سایر مصالح ساختمانی از قبیل آزبست را به خود جذب کرده و به هیچ عنوان آنها را آزاد نمی کند. بدین ترتیب مانع از بروز بیماری های تنفسی می شود.

بوی نامطبوع محیط ناشی از سیگار، حیوانات خانگی و سرویس های بهداشتی را در 30 دقیقه از بین می برد.

این محصول یک الگوی موفق از تجاری سازی فناوری های سبز در صنعت ساختمان و یک جایگزین سبز ایده آل برای رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری است. زیرا یک سبک زندگی سالم را در معماری سنتی و مدرن ترویج می کند. شرکت سازنده این محصول منحصر به فرد به مشتریان خود نوید می دهد که با استفاده از این پودر در دکوراسیون داخلی ساختمان های خود با وسایل خنک کننده خداحافظی خواهید کرد.

 

 

تماس با ما

دفتر مرکزی

کرج ، مهرویلا
خیابان درختی پلاک 181
ساختمان آپتوس ایران واحد 3 و 4
تلفن فروش: 33506900-026

026-34990420

09124010567 مهندس چابک

 

کارخانه

کرج مهرشهر ، بلوار ارم ،
خیابان دوم شرقی (شریعتی)
مجتمع صنعتی آپتوس ایران
تلفن فروش: 33100-026

دفتر مهرشهر

کرج، مهرشهر، بلوار ارم نبش خیابان 113

تلفن فروش: 34990415-026

09121574364 مهندس اسکندری