GFRC چیست ؟

بتن تقویت شده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete) که تحت عنوان GFRC شناخته شده است؛ ترکیبی از سیمان پرتلند و سنگدانه های ریز سیلیسی است که به وسیله الیاف شیشه‏ای مقاوم در برابر قلیاها مسلح شده است. GFRC در طی سال های اخیر به عنوان نسل جدیدی از بتن با قابلیت اجرای سطوح منحنی و سبک در نماهای ساختمان ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 GFRCچه تفاوتی با بتن معمولی دارد؟

تفاوت GFRC با بتن معمولی در استفاده از الیاف شیشه برای بهبود مقاومت کششی بتن و بافت ریز دانه این نوع بتن می باشد. در صورت کاهش نسبت درشت دانه و یا استفاده از سنگدانه های سبک می توان وزن پانل های  GFRC  ساخته شده را به طرز چشمگیری کاهش داد. علاوه بر سبکی وزن، استفاده از الیاف شیشه این اجازه را نیز می دهد که  GFRC در ضخامت کمتری ساخته شود. به طوری که ضخامت یک قطعه بتنی را می توان به کمتر از 1 سانتی متر کاهش داد و با توجه به کاهش ضخامت، یک پنل پوششی نما ساخته شده با GFRC  می تواند نصف یک پنل پیش ساخته بتنی مشابه وزن داشته باشد.

GFRC چه کاربردهایی دارد؟

GFRC گزینه بسیار مناسبی برای نماسازی ساختمانهای بلند مرتبه، طرح های اسلیمی، پوشش گنبدها  و ساخت قطعات مبلمان شهری مثل میز و صندلی بتنی در پارک ها می باشد. چون این نوع بتن به دلیل عدم استفاده از درشت دانه ها قابلیت اجرای سطوح منحنی شکل در ضخامت کم را دارد.  در نتیجه معماری آزادانه تر انجام می شود و حجم کمتری از فضا اشغال می شود.ضمن اینکه مقاومت بالا و دوام کافی در برابر شرایط محیطی را نیز دارد.

GFRC چه مزایایی دارد؟

بتن GFRC سازگار با محیط زیست بوده و با مصرف کم انرژی و مواد اولیه در حال تبدیل شدن به یکی از محصولات بسیار کاربرد بتنی می باشد. به دلیل توانایی در پاسخگویی به کاربردهای مختلف، استفاده از نماهای GFRC در میان طراحان و معماران ئر حال محبوب شدن است. به عنوان سایر مزایای GFRC می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

سهولت و سرعت در نصب و اجرا

امکان ساخت قطعات با ابعاد بزرگ

کاهش وزن قطعات با کاهش ضخامت

مقاومت مناسب کششی چندین برابر بتن معمولی

امکان ایجاد طرح مناسب معماری ایرانی و اسلامی

امکان اجرا در تمامی سطوح و در هر نوع اسکلت سازه ای

ظرافت و تنوع و عدم محدودیت در انتخاب شکل قطعات نما

تماس با ما

دفتر مرکزی

کرج ، مهرویلا
خیابان درختی پلاک 181
ساختمان آپتوس ایران واحد 3 و 4
تلفن فروش: 33506900-026

026-34990420

09124010567 مهندس چابک

 

کارخانه

کرج مهرشهر ، بلوار ارم ،
خیابان دوم شرقی (شریعتی)
مجتمع صنعتی آپتوس ایران
تلفن فروش: 33100-026

دفتر مهرشهر

کرج، مهرشهر، بلوار ارم نبش خیابان 113

تلفن فروش: 34990415-026

09121574364 مهندس اسکندری